Raya setahun sekali jee


Heyy readers J Assalamualaikum . Haa , Blog ! Aku rindu gila dohh kat kauu . Hug kau ketad-2 . Haa , Harini aku nak membebel sikit boleh ? Hehe . Aku nak membebel pasal ‘Suasana Hari Raya’ kat kampung aku . Cerita ny best tauu , kalau tak best buat apa aku nak story kat korang , kann ? Semalam , pada 19 Ogos 2012 , [ayat lagi nak FORMAL] . Haa senang cerita lahkann , semalam kan 1 Syawal , bila 1 Syawal , semua umat islam sambut Hari Raya AidilFitri , Right ? Aku pun sambut hari Raya :’) Seronok gila lahhh , sebab dapat jumpa cousin-2 yang kepala hotak nya sama dengan  aku . Dah hampir 7 bulan kann tak jumpa . Lagi satu , seronok gila sebab bestie aku ‘Nur Hidayah Arisya’ pun ada tauu .


Baru first time kott , sambut Hari Raya pertama dengan kawan baik J Masa ontheway ke Kempas (my village) , abg aku buad lawak bodoh dea :D Biasalah , Badut family kann , takdelah bosan sangat kat dalam kereta , Bila dah sampai je , Aku and Arisya makan menu wajib di Hari Raya iaitu Ketupat dan Rendang . Wahh , sedapnyaa J . Lepas makan tuu , apa lagi , photoshoot lahh dengan Budakpendek aku J





After dah photoshoot tuu , kitorang lepak lah dalam rumah , berbual sambal dengan Cousin-2 yang tersayang :D Bebual lah apa yang patut , takkan tu pun korang nak tahu :D Pastu , tangkap gambar dengan abg and adik aku yang vangang-2 tu , Bhahaha .
Pada jam 1.00 p.m. , Seluruh family aku pun bergerak lah ke-rumah saudara-2 , First pergi rumah paklong . Masa kat rumah paklong , kitorang bercerita pasal masa kecik-2 dulu . Boleh pulak sikembar [Lydia & Tina] cakap aku takut gelap masa kecik-2 . Hmmm , Aku rasa betul kott apa yg dorang ckp :’) . After that , pergi rumah makngah pulak . masa kat rumah makngah , Arisya main dengan Tom

Korang nak tahu takk , kucing makngah aku ni pandai salam orang :D . Dahlahh comel , pandai pulak tuu . pastuu aku lepak dengan Hanisah , Budak PMR . Kuat membebel tau dea ny . Haha , sape jadi anak dea , mesti sakit telinga :D . And then , aku and family aku pergi rumah tok ayah si Hanisah ny . Fuyooo , ada mamat handsome [GATAL!!] , serious dohh . Ishh , tapi tak boleh , sebab aku dah ada CRUSH <3 . Nak tahu siapa dea ? nanti-2 lah aku bagitahuu eahh J . And dalam pukul 5 ptg , family aku punn bergerak balik rumah . fuhh , penat gila boleh tak . Penat tapi puas lahh J seronok beraya bersama Family , Cousin and Bestie :’) hope tahun depan mcm ni jugak . So that’s all my story . Hope korang enjoy baca blog aku ni J
Byebye , Assalamualaikum 






No comments:

Post a Comment